Ännu en het dag

Förmiddagen ägnades åt en tripp in till staden för ett besök på Bvc. I värmen.... 
Medan jag, Elsa och mormorn var på Bvc så kollade Albin, morfarn och mostern (som kom upp hit till oss igår kväll) in flygplanet som står uppställt där i närheten. Dock tyckte Albin det var skittrisst när det var staket runt planet och han inte kunde komma nära. De gick bort till Donken och lekte istället. 
Vi slöt upp med dem där när vi var färdiga och åt lite lunch. 
Efter matintaget delade vi upp oss, mostern och mormorn for mot Ica medan jag, barnen och morfarn åkte en snabbis till Biltema innan vi styrde hemåt igen. När Albin såg att morfars bil (som mostern körde) körde åt andra hållet än det vi åkte åt i korsningen, blev han tokledsen och fällde krokodiltårar. Inte lätt att förstå allt :) 

Eftermiddagen ägnades åt upptappning av flädersaften jag gjorde häromdagen
Premiär för mig att göra flädersaft och egentligen tycker jag inte om det nå speciellt. Men när jag insåg att vi hade en fläderbuske i ett hörn här på tomten och det var översållat med blomklasar så kunde jag inte bara låta dem förgås. 
Tror nog jag lyckades få till en hyfsad saft efter provsmakningen idag. Måste varit Peters medverkande av både blomplockning och citronskärning som gjorde det! ;) 

Lite färg på fläsket har man hunnit med att försöka få också
Givetvis i sällskap av virknålen! 
Jag hetsvirkar så mycket jag bara kan nu när vi har barnvakt 24/7. Tom. att jag börjar bli lite öm i fingrarna ;)


Albin försökte för fjärde gången att sova ute i husvagnen men det gick som de tidigare kvällarna. Han låg lugnt och stilla och tittade på nästan en hel Pippifilm innan han inte kunde hålla sig längre och började fixa med massa saker och låg allt annat än stilla. 
Han är totalt slutkörd på kvällarna och så trött så han knappt vet vad han heter men ändå går det bara inte att koppla av. Men när han tillslut landar här inne i sin egen säng tar det inte mer än några gå minutrar innan han sover som en stock. Lite synd då han ju så gärna vill "ova agnen"/sova i husvagnen. 
Och Elsa visar liknande tendenser. Hon har knorrat även ikväll till och från och vägrat somna. Jag och Peter tog en lång promenad med henne i vagnen vid nio nu ikväll men det hjälpte föga. 
När vi gav upp och gick in och la henne i vaggan somnade hon ovaggad på typ två sekunder.
Bestämda barn vi har.


Nu är klockan massor och det är sovdags sedan länge. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0