Ännu mer kalajs

Idag har vi nog haft den varmaste dagen hittills. 
Efter frukosten i förmiddags gick vi ner till sjön för att svalka oss. Albin har blivit en riktig fisk nu i vattnet. Han tom. doppar ansiktet frivilligt :)

Hunden fick sig ett ofrivilligt men behövligt bad hemma i zinkbaljan och jag tror nog han tyckte det var riktigt skönt att svalka av sig 



Albin la sig och vilade middag och Elsa sov samtidigt också.
Jag fick för mig att måla naglarna men det blev inte så bra. Lacket hann liksom börja torka innan det hamnade på mina naglar. 


Efter lite lunch i våra magar packade vi in oss i bilen och styrde in mot civilisationen. Vi var ju bjudna på kalas i eftermiddags och smarta som vi var glömde vi fullkomligt bort att inhandla presenten igår när vi var inne i stan. När presenten var klirrad passade vi på att stanna på handelsträdgård som vi ändå åkte förbi. Albin och pappan hittade en sandlåda där inne så jag kunde titta, drömma och längta i lugn och ro bland alla blommor och blader 

Jag upptäckte att de hade halva priset på alla Magnolior och jag kunde ju bara inte åka därifrån utan en då! Så nu kan jag pricka av ytterligare ett "måste ha" till trädgården :) 
Tillslut gick jag och hämtade Peter och Albin i sandlådan och sa: Nu måste vi åka härifrån för annars blir detta ett dyrt besök. Haha! Fanns mycket fint jag gärna hade tagit med mig hem. Men "nöjde" mig med Magnolian, ett nytt vattningsmunsstycke till trädgårdsslangen samt en prydnadsgroda.

Vi åkte vidare ut till Onkels föräldrar och kalas. Trots värmen smakade det gott med både smörgåsar och tårta. 
Elsa somnade tillslut gott i vagnen och Albin röjde på som vanligt. Svetten rann under kepsen på han stackarn. 

Nu är vi påväg hem. Albin ska stoppas i säng och sedan drar vi ner till sjön för ett efterlängtat dopp.

Tuffingen här bredvid mig i bilen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0