Arbetsam onsdag

Natten till idag sov Elsa från typ 22 till 04 imorse, ute hos mormor. Jag sov som en stock från lite efter 00 och fram till Elsa ville käka. Jag har eget rum och det känns lyx :) 
Efter Elsa ätit la vi oss tillsammans i sängen. Hon var riktigt pigg, glad och sprallig så jag trodde inte hon skulle somna om men efter att ha fått en ny och torr blöja somnade vi om snabbt båda två. Skönt!
Vid 07 vaknar jag av att Elsa ligger och bökar och stånkar bredvid mig, hon har rullat över på mage. När hon fått nog att ligga så vänder jag på henne och inser att det visst var lite kladdigt på hennes mage.... Vissa dagar sköter hon magen bara varannan dag och idag var det den dagen. Det blir ganska mycket bajs då... Jag ropar på mormorn i rummet utanför, för att få hjälp med att ta hand om allt detta kladd innan det smetas ut mer, men mormorn sover och snarkar så gott och hör inget. Jag kommer på idéen att ringa till mormorn så hon vaknar. Mormorn är yrvaken och förstår inte att det är hennes telefon som ringer men tillslut vaknar hon till liv och hör mina hjälprop och kommer till undsättning. Det slutar med ett bad i diskhon för lillstumpan.
Sedan återgår vi till sängen hon och jag för att fylla på med ny mat i magen.
Mormorn tar istället upp Albin som också vaknat. När Albin är nybytt och klar släpper Elsa ytterligare ett lass så mormorn fortsatte i blöjbytartagen :)
Jag låg kvar i sängen ;) Trots att magen kurrade på mig och jag längtade efter frukost lyckades jag somna om igen. Därefter vaknar jag 11:30!!!!! Helt galet ju! Men otroligt skönt och lyxigt! Många år sedan sist jag sov så länge.

Under dagen klippte Albin och jag gräs. Jag gick först och han efter eller bredvid. Han härmade exakt allt jag gjorde. Backade jag, backade han. Stannade jag, stannade han. Tom. att han såg när jag ändrade på spaken uppe på handtaget på klipparen och han gjorde likadant på sin. Härliga unge! <3 
När vi klippt färdigt krattade vi ihop gräset och lastade på Albins skottkärra.

Elsa sov så gott i vagnen, ett par meter ifrån den dånande gräsklipparen. Det tar tydligen på krafterna att ha en bajsdag :) 

Innan läggdags satte vi igång vattenspridaren så Albin lekte i den. Han passade på att duscha av lite av sina leksaker också. 

Vi ringde videosamtal till pappan också och det var ju himlansroligt och fascinerande tyckte Albin. Världens leende la han av när han fick se pappa i telefonen och dessutom kunde prata med honom. 

Det var en slutkörd grabb som hoppade i säng och som somnade utan sällskap av Bamse. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0