Knorrnatt och knorrkväll

Vissa dagar är man tröttare än andra. Idag är det en tröttdag. 
Elsa har knorrat titt som tätt inatt för att nappen trillat ur. Den tiden är kommen nu tydligen.... Tillslut fick jag nog och lyfte över henne till vår säng och efter det tror jag hon sov utan pip. 
Både hon och jag tog igen lite sömn imorse efter att Albin och pappan stökat färdigt och åkt till dagis. Klockan nio gick vi upp och ut med jycken. 

Peter med kollega kom förbi här en snabbis så jag fick vuxet kaffesällskap :)

Hämtade en glad Albin från dagis, körde hem och slängde honom i säng.

Efter vilan gick vi ut och tro det eller ej men idag kunde vi gå ut i shorts och T-shirt! Äntligen! 

Efter middagen åkte jag iväg till mitt livs första Naprapatbesök. 
Sedan Albin föddes har jag haft riktigt ont mitt bak i ryggen och äntligen tog jag tummen ur och bokade mig ett besök. 
Jag ångrar mig inte! De vänstra ryggmusklerna är ordentligt irriterade och speciellt muskelfästet med musklerna uppifrån skuldran. Han klämde, kände, knådade, böjde och grejade. Man känner sig ganska mör när man går därifrån. Men skönt!
Fick med mig övningar hem och ett återbesök om några veckor. 

När jag kom hem satt Albin och pappan ute på trappan på baksidan och lyssnade på åskmullret. Lite obehagligt tyckte Albin men det kom aldrig hit och han gick och la sig och somnade på studs tror jag. 

För ovanlighetensskull tillät sig Elsa att nattas av pappan. 
Nu, drygt en timme senare är hon vaken och uppe igen...
Hon är nog inne i någon tillväxtpetiod eller något, med tanke på sömnrubbningarna. 

Jag och Peter har just ätit dagsplockade jordgubbar med glass. Mums! Men jag är fortfarande hungrig. Ska ta mig en nattmacka tror jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0