Olidligt varmt inne

Ujujuj vad klockan hunnit bli mycket! Men vad gör väl det egentligen? :) Det är så varmt så det blir nog svårt att sova iallafall. 

Albin somnade ovaggad efter att han lagt sig vid halv åtta och vid halv nio sov också Elsa.
Jag befarade ett kvällskaos här hemma en tid framöver efter all oreda med kvällsrutinerna nu i ett par veckor men det tycks ju fungera fint ändå. Duktiga barn vi har! <3

Elsa har haft en riktig sjusovar dag idag. Hon har sovit mer än hon varit vaken. En lång lur i förmiddags och sedan en ännu längre lur på över två timmar i eftermiddags. Var tvungen att titta till henne ofta för att se om hon fortfarande andades. 
Är nog värmen som sugit musten även ur henne samt jetlagen från igår :)
Albin sov också en ordentlig middagslur idag. Han har en hel del sömn att ta igen från de senaste veckorna. Minst sagt. 

Jag och Peter dök i poolen ikväll efter att båda barnen somnat. 27 grader i vattnet..... 

Det spås regn och åska imorgon. Kan ju vara både skönt och behövligt. 

Nu ska jag läsa några rader i min bok som jag inte rört på evigheter sedan försöka sova lite innan Elsa vaknar. 
Hon har börjat drömma (tror jag) och gnäller, skriker och kastar med både armar och ben i sömnen. Vissa gånger är hon nästan panikslagen och otröstlig samtidigt som hon inte är vaken. 
Jobbigt för både henne och mig. Blir många små uppvak under natten.

Godnatt!


Våra finingar igår kväll/natt
Sömntutan Albin i bilen på hemvägen. Pippi satt bredvid och som "käcke"/täcke hade han min tröja på benen.
Piggelinen Elsa som satt och diskuterade med Lillagubben vid ettiden igår natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0