Paus från landet

Idag delade vi upp oss killar och tjejer.
Albin, pappan och morfarn for till flygvapenmuseet och tittade medan jag och Elsa shoppade. Mycket bra! :)
Men innan grabbarna for iväg på sitt införskaffades nya dojjor till Albin och därefter en liten sväng in på leksaksaffären och inköp av vattenpistol. Ett sommarmåste ju! :)

Elsa och jag gick ut och in i affärer i godan ro. Hon sov mestadels. Lite nytt inhandlades och då givetvis till barnen mest. För min del är det ju helt värdelöst att köpa nya kläder eftersom jag ammar. H&Ms amningströjor är ju bara såååå tråkiga och något annat som funkar bra finns knappt. Jag som älskar att gå i klänning under sommaren får nöja mig med dem enda bra v-ringade jag har. Att få tag i något med knappar är hopplöst. Tråkigt! :( 

Efter ett par timmar möttes vi upp på Donken och åt glass. 
Grabbarna hade haft det bra trots att Albin hade varit otroligt trött. Men han lyckades hålla god min ändå. Duktiga kille. 
Innan han åkte hemifrån i förmiddags fick han en glasspeng av mormor Siv och den var han ju mäkta stolt över. Men istället för att köpa glass valde han att köpa en liten helikopter för pengen istället. Smart drag tycker jag. Och glass fick han ju ändå ;)

En sväng in på Maxi och igenom biltvätten innan vi for ut mot 
landet igen. 
Elsa fick nog av värmen och protesterade hela vägen hem. Jag förstår henne. När vi kom hem och hon fick ligga nakenfis ute på en filt blev hon en nöjd och glad tjejja igen.

Albin stoppades i säng direkt efter middagen och jag och Peter smet iväg ner till sjön för ett kvällsdopp. En solig och spegelblank sjö. 
När vi kom tillbaka hem efter max 30 min får vi höra att Albin sitter inne i sängen och väntar på pappa. Och Elsa låg vaken i vagnen. Ingen ordning alls med kvällsrutinerna när det är semester.

Men nu sover iallafall Albin efter lite handhållning med pappan.
Elsa är dock fortfarande vaken och sitter så nöjd här i mitt knä. 
Nu ska vi spela lite kort för första gången denna sommar. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0