Torsdag

Idag inleddes dagen med en rejäl huvudvärk för min del samt en vagel i ögat. Det var på tiden, har varit glest mellan dem nu ett tag. Huvudvärken smög sig på igår ikväll och istället för att sova bort den blev det tvärtom. Sovit som en kratta har jag också gjort och det gjorde väl inte det hela bättre.

Jag låg kvar i sängen imorse när resten av familjen gick upp vid nio och nästan en timmes mera sömn helt ensam gjorde susen. En panodil och lite kaffe på det så var det bara att hugga in på dagen. 

Pappan och Albin åkte och köpte betong och gjöt sedan betongplattan till trappan. 
Jag och Elsa satte oss på första parkett i hammocken. Första gången iår som jag sitter i den.

Det blev dags för Albins middagsvila men han lyckades inte somna så han kom upp och vi åt lunch istället. 
Efter lunchen kom djävulshornen fram igen på den lille herrn och han åkte i säng igen. Denna gången somnade han utan problem.

Efter vilan hoppade vi i poolen, åt glass och gick bort till gammelgrannarna. Där fick Albin ytterligare en glass och jycken en bit kalvsylta. 
Sedan hem och laga middag.
Albin som ju sov sen middag var uppe ända till åtta. Han höll på att fixa och greja nere hos farfar in i det sista innan han tillslut stupade i säng och somnade utan problem. 
Jag bytte om på Elsa, stoppade henne i vagnen och tog med jycken ut på promenad. Vi valde den mest skumpiga väg som finns här hemma och barn nummer två slocknade även hon hur lätt som helst idag. Äntligen en lugn och behaglig kväll för oss vuxna med barn som sover från klockan nio. En timme bättre än igår :)

Peter fortsatte med målandet av trappan ända till det blev för skumt och han inte såg var han målade.
Jag virkade lite. Såklart.

Elsa och jag satte oss ute på en filt efter middagen <3
Lilla damen är inne på sin fjärde dag utan att ha skött magen. Jag ringde 1177 idag och de sa exakt det som jag trodde. Avvakta och blir hon påverkad eller besvärad återkom.
Jag masserar magen men utan resultat och grötsmakningen har vi pausat nu. Även om det är knappt märkbara mängder hon får i sig så känns det dumt att fylla på i magen med annat än bröstmjölk och vatten. Igår fick hon smaka lite katrinplommonpure' istället, innan Albin slukade resten av burken.
Men som sagt, vi väntar på ett jättelass och kommer bli överlyckliga när det kommer ;)
Elsa tycks inte bry sig alls. Hon är lika glad som vanligt. Idag har hon dock haft svårt att sova och bara slumrat små små korta lurar. 
Fiser gör hon endel och det måste ju vara ett bra tecken ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0