En förmiddag med fräs

Äntligen tid att pusta ut! :)

Elsa och jag åkte hemifrån vid halv tio. Mötte upp en tjej och sålde bort några av Albins gamla bebiskläder. Dom kronorna hamnade i hans glasspengsbörs. 
Vidare in till Norrtälje och ett snabbstopp på Biltema, som inte blev så snabbt eftersom de håller på att bygga och gräva vid infarten så man fick åka runt hela området för att komma in på parkeringen. 
Vidare bort till Ica men först ett besök in på Kappahl. Tänkte köpa en "horta"/skjorta till Albin att ha på midsommar. Han har flera gånger pratat om att ha "horta" men dessvärre har han vuxit ur sina. Hittade en plus en till samt en jacka åt honom. De hade tag 3 betala för 2 på rean, så en jacka och två skjortor för 190 kr kändes helt okej. Jackan kan han ha i höst tänkte jag och den andra skjortan hamnar i garderoben   tills han vuxit i den (jag har alltid haft ett litet lager med kommande kläder åt honom men nu gapar det tomt). Elsa fick faktiskt inget idag :(
Sist men inte minst stod Ica på tur och min förhoppning om ett relativt lugnt handlande innan lunch gick ju rakt i stöpet. Det var KAOS redan innan klockan hunnit bli elva... Stressen kröp sig på för att hinna till dagis och hämta Albin kvart i tolv. Jag sållade på inköpslistan och tog det nödvändigaste samt där det inte var folkstockning. Lyckades tappa greppet om honungsmelonen jag höll i och den föll ner på stackars Elsa som satt i kundvagnen. Turligt nog landade den just precis bredvid hennes fötter men hon blev riktigt rädd när den dunkade ner i stolen. Stackars henne!
Parkerade utanför dagis 11:42. Ganska bra ändå! :) 
Hämtade en glad Albin och vi for hem. 
Skönt att komma hem. Albin sover sedan en stund och nu tycks också Elsa ha somnat här bredvid mig. Då ska jag passa på att ta fram min virkning en stund! :) 

Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Det låter verkligen som det är fräs på er. Helt otroligt att du hinner i tid!
Du är duktig och Elsa är snäll som gör dig sällskap ;-)

2014-06-18 @ 14:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0