Fredag med klös

Idag slapp jag faktiskt tampas med en surbulle efter middagsluren. Han vaknade på rätt sida! :) 
Vi gick ut och Albin hittade sin cykel som står och väntar till dess då han vuxit till sig lite. 
Men Albin själv tyckte att han väntat färdigt och plockade ut cykeln för att prova den. Det här med att trampa är dock lite för avancerat ännu :)
Men farfar puttade snällt på med pinne och de åkte runt, runt, runt och runt. Styra är han väldigt duktig på! 
Jag passade på att göra lite trädgårdsarbete medan Elsa tupplurade i vagnen. 

Efter att pappan kommit hem och vi ätit gick grabbarna ut igen för att påbörja bygget av staketet vi ska ha på baksidan. 
Efter en stund kommer en lite skärrad och blek pappa med en ledsen Albin på armen in igen, Albin hade på något sätt lyckats klämma sitt vänstra lillfinger och det hade redan svullnat och skiftade lite i blått. Jag satt och ammade Elsa och kunde inte så mycket göra mer än att skicka bort dom till diskbänken och skölja med kallt vatten. Efter bara en liten stund säger Peter: jag är yr... 
Elsa och jag avbryter amningen och hon blir ju såklart förbannad. 
Pappan går och lägger sig på soffan och jag tar hand om en förtvivlad Albin som har ont och bara vill vara med pappa. Han får en glass och sätter sig bredvid pappa i soffan med en kylklamp på fingret och snart är tårarna ett minne blott och pappan får sakteliga tillbaka färgen i ansiktet :)
Svullnaden på fingret minskar rejält och Albin håller tom. glasspinnen med den handen så något brutet tror jag inte det blev. 
Efter en kort stund går de ut och fortsätter igen.
Jag och Elsa går också ut och fortsätter ogräsrensandet.
Årets andra jordgubbe plockas och jag är så generös att jag delar den med Peter! ;)
Albin fick den första "bubben" igår. 


Resten av kvällen blev ett halvtkaos när tröttheten slog till hos den lille herrn. 
Det är nog mycket som hans lilla kropp har att ta hand om nu, det märks på trotsen som åter igen gjort entré med buller och bång. Han driver inte bara oss till vansinne utan även sig själv tror jag. Inte lätt att vara liten. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars lilla Albin och pappa. :-D

2014-06-14 @ 09:23:18
Postat av: Mamma

Tack snälla, snälla Jessica för att du skriver så bra och målande. Vi är med och ser er precis framför oss.
Vi läser för mormor Siv varje dag också. Hon skickar en klapp på huvudet till Peter. :-)

2014-06-14 @ 09:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0