Ingen rast och ingen ro

Elsa och jag åkte in för att handla innan Albin skulle hämtas på dagis. Usch! Det är stressande när man ska hinna åka in till staden för ärenden innan dagishämtning. Det är inga lugna och sköna mornar alls då. Man önskar nästan att dagistiden var en timme längre dagar som dessa. Men handlat blev det och Albin hämtades. 
Albin tycker det är lite tråkigt att behöva åka hem mitt i sagostunden. Oftast sitter de ju kvar vid lunchbordet när jag kommer men ibland är de färdiga med matbestyren och då står sagostund på schemat för de barn som ej ska vila middag. Men han bläddrade lite snabbt igenom boken han plockat fram, la tillbaka boken i hyllan, ställde tillbaka stolen som han satt på och flyttade tillbaka krokodilhyllan som han var tvungen att skjuta lite på för att få fram stolen. Duktig pojke! :) Men varför är han inte så ordningssam här hemma tro? 

Han somnade som en stock på hemvägen och vaknade inte förän jag lyfte ur honom ur bilen. Nu ligger han i sängen och lyssnar på Bamse.
Elsa gymmar och jag äter lite fusklunch.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0