Nattsurr

Elsa har nyligen ätit och jag har svårt att somna om :( 

Igårdagen var helt okej. Bortsett från timmen mellan ett och två, då Elsa var helt förtvivlad. Usch vad jobbigt sådant är! Att vad man än försöker med så är det ändå ingen tröst. Tillslut somnade hon iallafall och sov en stund för att därefter vakna och vara glad igen. Härligt! Övertrött och en knipande mage gissar jag var boven i dramat. 
Jag väntade på att Albin också skulle vakna och börja gorma mitt i allt men det problemet slapp jag turligt nog. Visserligen vaknade han men han låg ändå kvar och tog det lugnt. 

Vi gick ut och tog en liten promenad och efter det hjälpte Albin mig med att vattna. Jag gick med vattenslangen och han med vattenkanna. 
Vid fyrasnåret kom pappan äntligen hem, till två glada barn (typiskt nog ;). Grabbarna hoppade i poolen och plaskade runt en stund. Äntligen har vi lite badväder igen. 



Efter att Albin lagt sig och Elsa sov som en gris i vagnen passade jag på att greja lite i växthuset samt rensa ogräs m.m. Igår fick jag två squashplantor så dom fick komma ner i landet. Ska bli spännande då jag inte odlat squash någon gång tidigare. 

Vi satt kvar ute till efter åtta men då försvann solen och det blev genast lite småkyligt, så vi gick in.
En dusch och lite soffhäng med snacksintag innan även vi gick och la oss. 

Och här ligger jag nu, sömnlös redan efter knappt två timmars sömn.... 



Vi skördade "lite" sparris till middagen. 
Ingen potatis behövdes om man säger så :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0