Två olika viljor

Albin vaknade och var lite sällskapssjuk inatt så jag hämtade in honom till oss. Vi somnade snabbt om hållandes i hand <3
När Elsa vaknar lite senare så vaknar jag och upptäcker att Albin ligger och sover med sitt huvud och axel på mitt huvud och jag hade ingenting märkt!!! Haha! 
Som jag sagt tidigare, sedan man fått barn kan man ta mig tusan sova hursomhelst, bara man får sova överhuvudtaget :)


Jag hade sett framemot en lugn morgon, där jag och Elsa skulle ligga och dra oss i sängen ända fram till Albin skulle hämtas på dagis, eftersom vi inte hade några ärenden eller annat att behöva fixa innan hämtningen. Dock tyckte Elsa annat. Hon ville inte ligga kvar i sängen hur jag än försökte och trots att vi varit vakna sedan lite efter sex då Albin kom och tryckte upp en "boppa"/grävskopa i ansiktet på oss. 
När vi sedan väl var uppe dröjde det inte lång stund innan hon låg i vagnen och sov istället.... Tack för det liksom. 


Nu ligger vi alla och vilar sedan en stund tillbaka. Albin hade lite svårt att somna eftersom han somnade i bilen på hemvägen, men nu är det knäpptyst där inne. 
Jag och Elsa ligger också till sängs. Vi har haft det lite jobbigt med amningen sedan igår eftermiddag och det tär på oss båda två. 
Hon är riktigt lurig och jag förstår inte vad som är fel. Hon suger ett par tag för att sedan släppa och håller på så och givetvis tar det ju ännu längre tid för mjölken att rinna till då. Men samtidigt så kommer det mjölk när jag handmjölkar, så mjölk finns det ju. 
Imorgon ska vi iallafall till Bvc så jag ska prata med dom där och se om de kan ge något mirakeltips. Och så hoppas vi innerligt att hon inte halkat efter i vikt efter dessa lite kämpiga dagar. 



Tack också för de fina kommentarerna om mattan och mina övriga alster! 
Mattan beställde jag ett färdigt kit och följde sedan bara mönstret. Lätt som en plätt :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hon får säkert i sig det hon behöver.
Gratta lilla damen på 13 veckors dagen.
Tiden går så fort! :-)

2014-06-10 @ 15:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0