Avslut av familjeledigheten

Natten till idag spenderade jag och Peter i skilda sängar, skilda rum och med varsit barn. 
Tjejjan hade en knorrig kväll och det höll i sig även när vi gick och la oss för natten och just då vaknade också Albin och var tokledsen. Peter och han bäddar ner sig inne i gästrummet och jag och tjejjan knorrar vidare i sovrummet. Hon ville inte alls ligga i nestet utan ville bara ligga på mig. Jag gjorde flera försök till att lägga över henne dit när hon somnat för jag sover inte så bra liggandes platt på ryggen med henne på bröstet men varje gång vaknade hon till och vi fick börja om från början igen. Vid halv fyra lyckades jag äntligen flytta över henne och det var så skönt att lägga sig på sidan och kunna dra upp täcket till hakan äntligen :) 
Framåt sju någon gång väcks vi av Albin som börjar härja runt och leta efter "bäbä". 

Dagen här har varit solig och fin och i eftermiddags gick vi rundan runt sjön. Albin tyckte det var skoj att strosa runt i skogen och leta efter älgar, plocka stenar och stampa i vattenpölarna. 

Imorgon är det dagis igen för Albin och det tycker han nog blir skoj efter en veckas uppehåll. Och Peter börjar jobba igen. Frågan är ju hur far och son kommer klara sig utan varandra hela dagarna nu efter att ha tillbringat all vaken tid tillsammans i massa dagar? Och hur ska jag och lillasyster klara oss ensamma hemma halva dagarna? Vi kommer ju längta ihjäl oss efter både pappan och storebror! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0