Dagsrapport

Denna familj har varit ute hela dagen idag. Albin har varit in ett par snabbisar för blöjbyte men annars har han tom. tupplurat ute i vagnen för första gången på evigheter. 

Far och som gick ut direkt efter frukost vid niotiden medan jag stannade kvar inte och grejade med lite städ och tvätt samt satt en stund vid symaskinen. Vid halv elva typ gick även jag ut och i samma veva kom farmor. 
Peter och Albin har vårröjt i trädgården och hittat både det ena och det andra som börjat vakna till liv. Bord och stolar fick komma ut och placerades i lä mot varma husväggen, för det har blåst riktigt ordentligt. 

Farmor sysselsatte både barn och hund med långa promenader och lek. 
Fikan avnjöts såklart ute! 

Jag har mest suttit på röven och läst bok, tidningar och korsord. Tillslut fick jag så ont i ändan av allt sittande att jag fick gå in och lägga mig på soffan en stund. Haha. 

Framåt fyra, då solen inte nådde oss mera åkte vi och åt pizza istället. Evigheter sedan vi åt pizza eller färdigmat så det satt fint. 
När vi kom hem slängdes Albin i badet. Välbehövligt efter hela dagen ute. Han somnade sedan ovaggad innan klockan slagit sju. 

Riktigt härligt med sådana här utedagar! Som vi har längtat efter dem :) Tyvärr har dagen inte varit fullt så njutningsfull som den kunnat iom. att grannen, trots all blåst, fjuttade på världens största rishög i förmiddags och höll den brinnande hela dagen. Röken har legat tät här och lukten har satt sig överallt verkligen. Vi luktar, trots dusch och inne luktar det också. Blä! 


Magen har inte gjort sig tillkänna att något skulle vara på G men däremot har ungen levt rövare typ hela dagen. Måste vara all sol :) 
Annars har jag så jävla ont i de nedre regionerna. Ljumskarna är onda som tusan och bäckenet är så mjukt att jag börjar tro att det inte finns längre. Ont ont ont! Fast inga värkar.... Hur är det möjligt?! Lite sammandragningar nu under kvällen men inget att haka upp sig på.

God natt! 

(Det ser ut som Albin har sås eller nått i pannan när han äter pizza men det har han inte! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0