En lördag full med kalasande

Igår stod kalas på schemat. 
Förmiddagen ägnades åt städ och plock av hemmet och lilltjejjan var samarbetsvillig med att sova sig igenom städningen trots en dånande dammsugare. Peter och Albin åkte för att hämta Farmorn och smörgåstårtan hon gjort och när de var tillbaka var städningen nästan färdig faktiskt. Jag lyckades även hinna med lite bakning.

Efter elva dök mormor, morfar, moster och onkel upp. Precis lagom när Albin hade tupplurat en stund. 
Vid tolv anslöt också mormor Siv och moster Helen. 

Vi mumsade god smörgåstårta och faktiskt att även Albin åt en ordentlig bit! Han som just nu är inne i en matvägrarperiod. 
Lagom till det var dags för tårta och kaffe kom också syssling Isak med pappa. Kul tyckte Albin och stojade och busade så mycket han kunde med "Isse"/Isak. 

Efter allt ätande masade vi oss ut allihopa och gick faktiskt en ordentlig promenad. Albin åkte traktor hela rundan och höll nog nästan på att somna vid ratten :) 

Resten av kvällen blev det bara slapp. Vi tittade i fotoalbum från när jag och Peter var små och konstaterade att ingen av oss kan smita undan gällande våra barn ;) Åt massa godis gjorde vi också och lite vickning i form av rester av smörgåstårta.
Trötta var vi och jag och Peter stupade i säng först av alla redan vid halv tio tror jag. Albin somnade som en stock vid halv sju medan lillasyster hade det lite jobbigt med magen under kvällen. Men när hon väl somnade framåt tio så sov hon nonstop till halv fyra! Duktig tjejja <3 

En bra dag med andra ord! Gott att äta och trevligt sällskap. 
Jätte TACK för alla fina presenter och blommor jag fick! 
Lilltjejjan tackar även hon för alla fina presenter hon fått. 




Kommentarer
Postat av: Katti

Det var en jätteskön dag, och det var roligt att träffa släkten. Jag kollade just och såg att 3:e maj är också en lördag. Vi kan hitta på något lika kul för Albin också, stora pojken :-)

2014-03-23 @ 17:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0