En ny vecka i samma spår

En ny vecka har startat och vi är fortfarande gravida....

Jag och magen sitter i soffan och har ätit en smörgås precis och Albin tupplurar.
Vi var ut efter frukosten men det blev inte så långvarigt då inget gick den lille herrns väg. Han var för trött. Han skulle fortsätta arbetet med snöhögen men först hade hans snöskyffel frusit fast så han inte fick loss den och när den äntligen lossnade var ju snön för hård för att han att skotta. Ramaskrik!!! Jag stod och sparkade loss snö som han skyfflade över till skottkärran och när han skulle gå iväg och "bippa"/tippa snubblar han och skottkärran välter och lasten trillar av... Ramaskrik!!! Jag öser på snön igen och återigen trillar han och välter kärran innan han hunnit "bippa"....  Ramaskrik!!! Då tog jag ungen under armen och gick in. Ramaskrik!!!
Jag erbjuder ett kex innan han går och lägger sig men det ville han inte ha utan en "acka"/macka istället. Jag tar fram en "acka" men då passar inte det längre utan då ska han ha ett kex istället. Ramaskrik!!! 
Äntligen sätter han sig vid bordet och knaprar kex tyst och lugnt :) 
När jag stoppar honom i säng blir det höga protester igen i cirka fem sekunder, han inser att det var himla skönt att lägga sig och somnar bums. 

Nu hoppas jag han vaknar på rätt sida om någon timme och att resten av vår dag blir något bättre humörmässigt. 

Nu ska jag gå ner och hänga tvätt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0