En utesöndag

Imorse startade dagen traditionsenligt med att titta på starten av Vasaloppet. Därefter åt vi frukost och Albin är inne i någon ordentlig frukostkladdperiod. Idag lektes det med prickigkorven som smetades in i hela ansiktet. Luktar ju jättegott, eller inte.
Framåt elva åkte vi iväg till syssling P för korvgrillning och lek. Vi var där och lekte ett par timmar ute innan vi åkte in till staden för handling.

Grabbarna bus.

Albin blev så ledsen när vi skulle åka därifrån utan att ha varit inne och lekt också men pappan mutade honom med en bulle på Ica.
Medan far och son fikade bulle började jag handlingen och hann nästan färdigt innan de kom in och mötte upp mig. Jag fick för mig att jag skulle köpa med mig en tidning hem och gick för att leta upp någon bra men gissa vad jag lämnade tidningsavdelningen med. Jo en "Basse"tidning.... En överlycklig Albin blev det när han fick syn på vad jag kom med! 
I bilen hem somnade han mitt i läsningen. Sötnos <3


Nu ska jag se om jag kan få till något som liknar middag åt oss. Albin har enbart sovit tio minuter i bilen hem idag så han har fullt sjå att hålla sig vaken och på bra humör här nu. Han kan inte sitta stilla för länge för då börjar det klia i ögonen.


Magen har inte gjort sig till känna ett endaste dugg på hela dagen. Coollugnt med andra ord. Men halsbränna har jag så jag nästan börjar tro att jag förvandlats till en eldsprutande drake. 

Kommentarer
Postat av: Helen

Låter som ni har haft en bra dag. Här har det varit mulet och kallt. Nu på eftermiddagen började det snöa ca 1-2 cm och det håller på fortfarande. Har en hälsning från dagmamma Ulla och Lasse till er. Mormor Siv och jag mötte dom på maxi i torsdags. Hälsa de dina och ha det gott // Moster Helen

2014-03-02 @ 17:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0