Lördag och en nattlig cirkus

Igår vid lunch kom äntligen mormor och morfar upp för att välkomna lillasyster och leka med Albin. 
Albin blev så till sig när han såg vilka som kom att han rusade ut i bara T-shirt. Lillasyster låg och sov i vagnen men Albin visade glatt upp henne och förklara att hon är en "bäbä". 
Vi fikade och Albin skulle absolut smaka på alla sorterna men bäst var ändå kexen. 
Vi gick ut en sväng i den hemska iskalla blåsten och gick en liten sväng. Albin visade hästarna och åkte traktor (som han numer är en hejare på att styra). Lillasyster låg helnöjd i vagnen och hade det gott. 

Resten av eftermiddagen och kvällen lektes det för fullt med "momo" och "offa" ända till han stupade i säng vid sjusnåret. 
Lillasyster sov typ hela tiden. 

Vid åtta ringde moster och sa att hon lyckats byta bort sitt arbetspass för morgondagen och undrar om de får komma upp och åka redan ikväll. Och visst fick dom de. 

Jag försökte vara smart med att gå och lägga mig skapligt nu när vi hade barnpassare som mer än gärna sitter uppe och håller bebis. Jag försökte amma det sista jag gjorde innan jag hoppade i säng men det är inte så lätt med en bebis som enbart vill sova och är helt omöjlig att väcka. Hur som helst så låg både jag och Peter till säng innan halv tio och jag slocknade lika snabbt som jag släckte lampan. 
Vid elva blir jag väckt av en nyligen anländ moster med en hungrig liten tjejja på armen. Maten serverades och sedan drog nattcirkusen igång. 
Denna lilla dam har inga planer på att ligga och sova i sitt babynest den första halvan av nätterna. Hon ska ligga på en och helst också vid bröstet, då somnar hon gott en stund innan knorrandet börjar om igen och försöker man försiktigt lägga över henne i nestet protesteras det ordentligt. Inatt lyckades hon även hålla sin pappa vaken och också väcka storebror. 
Storebror nöjde sig tillslut med att ligga inne hos moster och onkel medan vi fortsatte försöka behaga lillasyster. 
Efter fyra gav hon äntligen upp och somnade i nestet och sov ordentligt. Jag vaknade vid sju och då sov hon fortfarande! Hon kan om hon bara vill :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0