Tråkigt och segt

Det är fortsatt grått och trist ute vilket ger en noll energi. 
Jag sitter inne i soffan med virkning för att försöka få tiden att gå. Mina pojkar är ute sedan någon timme och tvättar nu bilarna tror jag.


Jag är så less på att gå här hemma och vänta, känna och försöka få dagarna att gå. Att jag haft en sjuk Albin hemma hela veckan tror jag inte har gynnat förlossningsstarten. Kroppen är nog så smart att den känt att det inte passat att föda barn. Men visst har det varit mysigt att få rå om min lille knoddas lite extra nu så länge det bara är han och kan få all uppmärksamhet.
Men som sagt, jag är less på att bara gå här hemma nu. Känns som jag fixat med allt som går att fixa med i hemmet. Frysen är proppfull med färdiglagad mat och fikabröd, igår städade jag, krukväxterna duschades förra veckan, gardinerna är ju nyuppsatta efter jul och ännu är det förtidigt att rensa ogräs ute. Vad ska jag göra?!?! 
Försökte föreslå att vi skulle hitta på något nu i helgen men fick väl ingen vidare respons av resten av familjen, dom har inga svårigheter med att hitta saker att fördriva dagarna med minsann. 


Min syssla just nu 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kan väl försöka dra i en resår nertill i rävmössan, då kanske den sitter lite bättre och du har något kul att göra en stund. :-)

2014-03-01 @ 12:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0