Tre veckorsvägning

Lillstumpan och jag åkte i förmiddags in till Bvc för kontroll igen. 
På sex dagar har hon gått från att väga 3830 g till dagens 4090 g. Hon har vuxit två centimeter sedan födseln och hamnade idag på 53 cm. 
Men jag tycker fortfarande hon är så liten :) 

En snabb sväng in på Ica blev det också innan vi styrde hemåt igen till Albin som sällskapade med farfar. 
Grabben hade precis lagt sig när vi kom hem och efter en liten stund började det protesteras där inifrån samtidigt som lillasyster lägger en laddning i blöjan som på något vis hamnar snett och läcker ut. 
Man känner sig ordentligt otillräcklig och kluven när båda barnen härjar och är ledsna samtidigt.
Jag fick tillslut koll på läget och Albin somnade. Jag har äntligen fått mig min dagliga förmiddagskaffe, som idag blev en sen sådan. 
Lillstumpan ligger här i mitt knä och har inte riktigt bestämt sig för om hon ska vara vaken eller sova en stund. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0