Vecka 42 och Bm-besök

Imorse var jag som sagt till barnmorskan igen och det gick fint. 
Bit ihop och kämpa försökte hon peppa mig med. 

Latmasken där inne tycks må bra (vilket är huvudsaken!) och hade återigen vänt sig och ligger nu med ryggen längs min vänstra sida. Så det är ett knä eller fot som buktar ut och kickar mig ganska vårdslöst flera gånger om dagen på högersida precis nedanför revbenen. 

Huvudet är fortfarande något ruckbart. 

Mitt blodtryck var nu det högsta sedan hela graviditeten på hela 112/66. 

Magen hade växt en centimeter sedan sist och jag hade ökat med ett kilo.

På tisdag nästa vecka fick jag en ny tid och det blir absolut den sista. Då ska vi ringa och boka en igångsättningstid på förlossningen och det kommer tidigast bli på lördag den 15.e då jag är helt fullgången. Har vi otur kan det tom. bli framflyttat några dagar till om det tycks vara på gång av sig självt. Känns surt att inte ha ett definitivt slutdatum. En vecka är ju i vanliga fall ingenting men i sådant här läge är två dagar en evighet och en vecka en oändlighet! 


Några jämförelser i ungefär samma vekor.
 
                                       Albin              Tvåan
Vikt (från inskriv.)         +25 kg            +13kg
SF:                                  36 cm             35 cm
 <3-ljud                            136                136


I övrigt mår jag bra. Jävligt ont i bäckenet och fram i blygdbenet dock. På nätterna är det fruktansvärt så fort jag rör mig. Svanskotan är riktigt riktigt öm den också.
Jag har sovit förvånandssvärt bra den sista tiden och det känns skönt att kroppen laddar sig. 
Halsbrännan är kvar men har avtagit något äntligen! 
Idag kan vi äntligen se att magen sjunkit en bit ner!!! Och det känns att den blivit "hängigare". Jag känner mig också annorlundare, att kroppen faktiskt är på G nu. Det strålar ner i ljumskarna och titt som tätt får jag fruktansvärt ont i höger ljumske, nästan krampkänsla. 
Det känns också tyvärr som jag börjat samla på mig vätska nu den sista tiden. 
Sötsuget är enormt! Kakor och choklad lockar konstant och för en gångs skull äter jag det jag vill när jag vill. Lite tröstätande med andra ord :) 
Suget efter brieosten är stort även denna gång och snart får jag smaska brie och saltakex igen! :) 

Dagens mage:
Helt grotesk!!! Snacka om att vara en vandrande koloss. 

Framifrån. Den till vä. är från förra veckan och den till hö. idag. Nu är ju inte avståndet och vinkeln exakt samma men jag tycker ändå man ser skillnad bra. Naveln, eller det som ska föreställa naveln har trillat ner ordentligt. Det finns hopp! :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst har din lilla mage trillat ner. Kroppen gör sig klar. Snart kommer tvåan! :-) Spännande.

2014-03-07 @ 22:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0