Ensamma hemma

Ännu en dag med strålande sol!

Albin och pappan drog iväg på rally vid halv elva. Jag, lillasyster och jycken stannade hemma. 

Elsa har sovit ett par timmar nu så jag har kunnat greja ute i godan ro. 
Har fixat lite i växthuset och bla. satt ner några gurkfrön, rensat ogräs, planterat om ett par växter, vattnat och kantklippt gräs (förhand eftersom jag inte kan handskas med vår otympliga trimmer). 
Lillstumpan vaknade nu nyss och har precis ätit en skvätt. Jag plockade fram dynorna till hammocken så nu premiärgungar vi den för iår! Dock är ej taket på ännu så det är lite för varmt.
När Elsa behagar somna igen tänkte jag fixa mig något att äta och plocka fram min bok. Underbart! :)

Tröttfia liggandes i mitt knä efter frukosten imorse. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0