Härliga trotsen

Så mycket till städning blev det inte idag, det hanns liksom inte med. 
Dagis hade stängt idag för planeringsdag och då passar Albin på att ha en riktig tvåårstrotsdag. För några veckor sedan tyckte jag att den värsta trotsen lagt sig men nu tycks den ha tagit ny fart igen.
Det är mycket "inte" och döva öron. 
Han satt lugnt och fint här i soffan i över en halvtimme när vi tittade på Pippi i eftermiddags men efter det var det bara hyss. 
Jag slängde ner honom i ett bad, för att veta var jag hade honom en stund och samtidigt passade jag på att städa av i badrummet. Elsa satt i sin stol nöjd och bara iakttog.
Efter badet fortsatte trilsket och samtidigt var Elsa riktigt trött och ville inget hellre än att få sova en stund. Det här med att vara lite tyst och låta Elsa vara när hon vill sova är något som Albin inte riktigt fått kläm på ännu...  Hon somnade tillslut efter att jag mutat Albin med en bulle för att sitta stilla vid köksbordet en stund. Efter det plockade jag fram en pysselbok han fick när han fyllde och så satt vi en stund inne på hans rum och klistrade 
Tillslut kom pappan äntligen hem från jobbet! :)
Resten av kvällen hängde Albin och pappan ihop som vanligt. Elsa fick också vara med på ett hörn då jag tog en promenad med jycken samt fixade lite ute. 


Nu tror jag att allt packande nästan är färdigt för oss alla. Snart dags för bingen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0