Adventsfixarlördag

Vid halv elva igårkväll åkte jag och Elsa in till staden för att hämta hem pappan. 
Lite konstigt tyckte Elsa att ut och åka bil mitt i natten. Hon sov så gott i mitt knä i soffan från typ halv nio och fram till halv elva då jag fick väcka henne. Fast hon hade två små korta uppvak därimellan, jag råkade skramla lite i godisskålen och då var det kört. Ni förstår hur lätt hon sover om hon vaknar av det.

Pappan var ganska städad men nog fick han anstränga sig lite för att komma ur bilen här hemma 😉

Vid tolv kröp vi i säng. Jag och Elsa i sovrummet och pappan och hunden i gästrummet.
Jag kände mig stark och gav mig fan på att nu ska nattuttandet få ett slut!
Senaste veckorna har hon varit extremt mammatuttefixerad och har hängt i dom typ hela nätterna. Inte för att äta utan bara istället för napp. Jag har tom. känt mig skinnflådd på vårtorna efter allt.
Men som sagt, igår hade jag bestämt mig. Jag sov med tröja och ganska snart blev Elsa frustrerad och arg när inte tuttarna dukades fram. Hon blev därefter jävligt arg. I över en timme skrek hon hysteriskt. Bortsett från ett par minuter av återhämtning för att sedan börja vråla igen. Hon var genomsvett. Jag var genomsvett. Men jag gav mig inte. Efter ett någon gång tuppade hon äntligen av och likaså jag. Sedan tror jag hon sov ända till fyra på morgonen. Givetvis ville hon tutta men det fick hon inte. Gap och skrik en stund och sedan somnade vi om. Vid sju vaknade hon igen och då fick hon faktiskt tutta för då kände jag mig sprickfärdig och var så öm. Och så var det ju faktiskt morgon. Vi båda somnar snabbt om och när vi vaknar nästa gång är klockan tjugo över nio! Härligt! 😊 

Peter är också vaken då och jag gör frukost.
Jag frågar honom om han lyckats sova gott trots allt skrik. Skrik? Frågar han. 
Ja, jag trodde du skulle tro att jag höll på att ta livet av henne inatt innan hon gav upp med allt vrål. 
Va? Nä jag har inte hört något. Fick jag till svar.
Haha! Helt otroligt att han lyckades undgå allt de oljudet 😊


Albin hade också sovit gott nere hos farfar.
Han hade lagt sig vid halv åtta igår och somnade framåt halv nio. Sov hela natten och vaknade vid halv sju. Somnade om och vaknade sedan vid halv nio. 
Jätteduktig grabb ju!
Han kom hem här framåt tio när vi satt och åt frukost och blev glad av att se oss.
Tyvärr ändrades humöret ganska snabbt och han blev arg som ett bi. Skrek och grät. Att jag bytt gardiner och satt upp hans stjärndraperi i fönstret var bara fel.
Pappan och han lyckades tillslut ta sig ut en stund och han lugnade ner sig lite.
Vid tolv la sig alla utom jag för middagsvila. Jag fortsatte med tvätt, städ och annat plock.
Pappan och Elsa vaknade till liv vid två och Albin strax efter.
Efter lite fika gick dom ut och jag fortsatte med gardinbytten bla.
Jag har faktiskt hunnit med mer än jag trodde och det känns skönt.

Albin var nere hos farfar på eftermiddagen igen och när han kom hem till middagen var det första han kommenterade de nya gardinerna i köket. TACK Albin! 😊 


Nu är båda barnen nattade och jag ska försöka lägga över Elsa i sin säng.

Apa i bur 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0