Albin och blåsten

Det blåser rätt bra här hos oss idag och gjorde så även inatt. 
Albin tycker ju blåsten är rätt obehaglig, när den tar tag i huset och man hör hur den viner och det knakar i väggar och tak (jag tycker likadant. Fast han är lite värre än mig 😊) Inatt vaknade han av blåsten, som han brukar, och blev rädd och ropade: paaaappa! Paaaappa! Båser! 
Pappan gick in och la sig med grabben och efter en stund lugnade han ner sig.


Nu på morgonen, just när han ätit upp sin macka och lämnar köksbordet kommer han inte längre än ut i hallen förän han tvärstannar. Det kom en sådan där riktig vindby och tog tag om huset. Albin står helt paralyserad och tittar ut genom vardagsrumsfönstret och säger: 
- Det båser! Såg fafars tv förut tåden båser ner! 
Han fick syn på elledningen utanför och att den rörde sig av blåsten och kom väl på att han sett något tv-program där någon elledning blåst ner antagligen.
Men jag försäkrade honom om att det inte kommer hända här 😊 

Jag kan inte sluta imponeras över allt han kommer ihåg, vet och kan. 
Han måste vara ett geni 😉 



Ps. Grötskålen på trappan var tom så tomten har varit här inatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0