Bråkstake och tandkoll

Elsa var en riktig tröttis imorse och jag fick tillslut väcka henne vid halv nio. Jag var tvungen att gå upp och eftersom hon ligger i vår säng vågar jag inte lämna henne.
Vi åt frukost och gjorde oss iordning, gick ut med hunden innan vi åkte in mot staden för lite ärenden. Julbestyren har satt igång. 
Sedan hämtade vi Albin på dagis och åkte hem. Albin stoppades i säng och jag och Elsa åt lunch. 
Närmare en timme tog det för Elsa att somna middag. Suck! 

Eftermiddagen var bråkig. Albin var riktigt på krigsstigen och jävlades så mycket han bara kunde. Efter att han stampat Elsa på rumpan fick han rumsarrest. Där satt han och gormade"miiiin PAAAAAPPAAAAA!".
Mat åt han en tugga, lämnade bordet, kom tillbaka och åt en tugga, försvann en sväng igen osv. När vi var färdiga dukade vi av och när allt var färdigt kommer bråkstaken och vill ha sin mat. Men icke! Bortdukat är bortdukat. Då ber han istället om "kess"/kex. Haha! Glöm det! 😊 Det kändes rätt gött att lämna kaoset, disken och kvällsgriniga barn för att istället åka till tandhygienisten. 

Tandhygenisten var en envis jäkel! Fan vad ont det kan göra att kolla tandfickor när man har just tandfickor. Borrar och lagar hellre tänder än ligger där och pinas med allt petande och krafsande av tandsten. Dyrt är det dessutom! Lagom innan jul. 

Jag kom hem vid halv åtta igen och möts av en pappa med en Elsa på armen och ljudet av en vaken Albin inne på sitt rum.
Elsa slår alla rekord och tycks inte ha några planer på att bättra sig. Nu har hon iallafall somnat här på soffan. 
Och Albin sover också sedan länge tillbaka.


Jag lyckads nu äntligen på tag på en fint begagnad badstol till Elsa. Nu kan hon förhoppningsvis sitta lite säkrare i badkaret och bada tillsammans med sin helvilda storebror 😊 Och stolen tycks ju  fått godkänt på torra land iallafall.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Stackars dig, inte kul med tandläkare. Men bra att det finns. 😅

2014-11-27 @ 21:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0