Dagen

Dagen sparkades igång vid nio här idag. Albin vaknade vid sju tror jag men han och pappan låg och drog sig i soffan ett par timmar tror jag innan de blev hungriga på frukost och i samma veva vaknade jag och Elsa också. Igen.

Pappan gick ut med hunden och Elsa efter frukosten. Han försökte få med sig Albin också men han skulle bestämt stanna inne och "lääka"/leka.
Elsa behagade inte somna och lessnade att sitta i vagnen när pappan började greja med julbelysningen ute. Jag lyckades få med mig Albin ut (under höga protester) och gick en sväng med vagnen så somnade hon.
Albin skulle hjälpa pappan men ledsnade rätt fort började styra med sitt istället. Bla. fick han för sig att han skulle köra in ved. Han lastade skrindan full och körde ner till pannrummsfönstret och lastade av. 
Efter ett par timmar ute gick vi in och åt lunch.
Albin hade ett väldigt labilt humör hela förmiddagen så en middagsvila kom väl till pass. 
Även Elsa tog sig en blunder igen men denna gång på pappan. 
Jag fortsatte med tvätt och annat fix. Hushållssysslorna tar ju liksom aldrig slut. Märkligt fenomen.


När Albin sedan väcks framåt klockan tre vaknar han med irriterade luftvägar. Ny förkylning på gång tydligen.
Särskilt påverkad var han inte utan tvärtom. Han var helt speedad och otämjbar. 
Farmor kom hit och lekte med barnen samt hade middag med sig. Man tackar! 😊 

Kvällen kom och det var dags att säga godnatt. 
Elsa somnade lätt medan Albin hade det svårare att komma till ro. Inte så konstigt med sin långa middagslur. Han ville iallafall ha lite sängsällskap tillslut och jag låg inne hos honom i typ en timme utan att han somnade. Tillslut smet jag iväg på toa och efter det somnade han.
Lite typiskt att när den ena sover bra en kväll som omväxling så har den andra det svårt istället. Men kanske bättre så än bägge samma kväll? 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0