Fredag igen

Efter frukosten åkte vi iväg och tittade på pappan när han jobbade. Han la nytt plåttak på ett garage.
Albin blev väldigt blyg och lugn inför kollegan. Elsa somnade som en stock i vagnen. 
Vid elva åkte vi hem igen. Fixade lunch. Albin åt inte en smula medan Elsa gapade efter mera som en liten fågelunge.
Albin hoppade i säng och somnade som en stock. Elsa lekte en stund innan hon och jag satte oss i soffan och efter mycket om och men tillät hon sig att somna. Även hon sov därefter som en stock i mitt knä. Mys! Och jag kan samtidigt virka 😉 
Sover hon på mig kan hon utan problem sova två timmar. Men om hon sover middag i sin säng sover hon högst en halvtimme för att sedan vakna och vara omöjlig att söva om. Krånglig liten dam. 

Albin tog en lång vila han också på närmare två timmar innan han yrvaket kom ut ur sitt rum och mötte Elsa och mig i hallen. Det första han sa var: "sakat dej. Sakat Äjsa"/saknat dig och Elsa, samtidigt som han gav oss varsin kram. 
Jag är helt förstummad över vår "nya" Albin 😊 <3

Efter mellis kilade Albin ner till farfar och jag och Elsa började lite smått med middagen. 


Nu under kvällen har jycken fått sig ett bad och så även jag.
Albin har firat in helgen med "pokorn"/popcorn och pappan lyckades få Elsa till att äta nästan en hel portion gröt nu innan läggdags, i hopp om att hon ska sova 😉
Nu sover hon iallafall här på min arm och inne hos Albin läser dom "affons"/Alfons. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0