Kaffegäst

Nattning av Elsa pågår. Just nu krälar hon runt i sängen, vilket tydligen är ett måste innan hon kan lägga ner huvudet och motvilligt sluta ögonen.
Hon har knappt sovit en timme på hela dagen, uppdelat på tre tupplurar så det är egentligen en trött liten dam.

Den gångna natten var ingen hit. Hon sov i sin säng från typ sju och fram till halv elva (bortsett från tjugo uppvak pga. napptappning) och därefter skulle hon inte ligga i sin säng längre. Hon somnade så gott på mig men när jag försökte lägga över henne i spjälsängen igen vaknade hon och protesterade. Efter tio försök gav vi upp och la henne mellan oss i vår säng. Det tyckte hon var bättre men var ändå inte helt nöjd. 
Jag vet inte om det var omställningen till att vara hemma igen och dela sovrum med mamma och pappa igen som gjorde henne knasig. Hon låg verkligen och mös mellan oss. Pussade först på mig och rullade sedan över på andra sidan för att gosa med pappa. Mys <3
Men mellan elva och fyra sov hon väldigt oroligt och lätt. Vaknade, gnällde och bökade konstant kändes det som och ville helst ligge på mig. Eller allra helst krypa in under skinnet på mig. 
Vid fyra orkade jag inte längre så jag lät henne amma. Hon åt, somnade som en stock och sov till åtta! Det var ju inte så att hon legat hungrig hela natten för hon visade inget intresse för tuttarna men somnade gott gjorde hon tillslut. Och jag med!

Vi har haft farmor här från morgon till eftermiddag. Barnen och hon var ute hela förmiddagen. 
När det var lunchdags märkte vi att vi hade strömlöst, så det fick bli en macklunch bara.
Farmor och Albin la sig för vila men det gick sådär. Albin hade ingen lust att vila.
Elsa sov en liten lur på sin pappa.
Efter nästan två timmar kom strömmen äntligen tillbaka! Man blir lite ställd när det händer. Vi har aldrig haft något strömavbrott här ute på de tre år jag har bott här, trots blåst och snöstorm och det är skönt.
Idag fyllde vi upp så mycket vatten vi kunde medan det ännu fanns tryck i vattenledningen och förberedde vedspisen i köket ifall det skulle dröja. Men vi behövde aldrig nyttja det.

Albin och farmor spenderade även hela eftermiddagen ute och då bla. i sandlådan. 
Vi fick också en kaffegäst! Min kompis Alexander kom hit och det är nog över tre år sedan vi sågs sist! 
När jag bodde i Solna sågs vi flera gånger i veckan och han hjälpte mig endel med jycken men efter att jag flyttade har vi bara setts en gång tror jag. Får se hur länge det dröjer till nästa gång nu 😊 

Nu har Elsa somnat så då ska jag passa på att hinna säga godnatt till Albin innan han hoppar i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0