Lördag hemma

Bara en hemmadag idag och det har varit så skönt. Och jag har inte gått utanför dörren 😊 
Dagen började dock lite väl tidigt för vår smak.

Grabbarna bytte till vinterdäck på Audin på förmiddagen samt åkte och slängde all återvinning vi samlat på oss.
Äggmacka till lunch innan barnen hoppade i säng för vila.
Elsa sov inte mer än en halvtimme. Jag var naiv och la henne i sin säng. Söva om gick inte. Pappan stoppade ner henne i vagnen och gick ut. Hon somnade och sov säkert lite över en timme.
Jag gjorde en saffransdeg och när Albin vaknade satte vi igång och bakade.
Albin var himla duktig. Det kanske inte blev så många bullar för hans del utan istället ett degberg men han satt iallafall stilla och grejade med degen länge. Jag är imponerad!<3
Vi gjorde det lätt för oss och använde pepparkaksformarna också 😊

Pappan fixade pannkakor till middag. Gott! Och efter maten dukade vi upp popcorn, chips, ostbågar, Festis och varsin provsmaksbulle och satte på en film. Mys!
Albin var fast besluten om att se Tåget Tomas. Inte det bästa valet om ni frågat mig men han var iallafall nöjd. Och det var ju det som var meningen.
Han blir så fast och inne i filmer numer att han glömmer både tid och rum. Han glömmer tom. bort att äta och dricka gottet vi dukade fram. 

Nu har vi kört ett riktigt race här hemma med både kurragömma och skrämningslek och nu är båda barnen nattade. 
Elsa ligger faktiskt och snarkar. I egen säng! 😊 

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad duktiga ni varit. Jag bakade också lussekatter.

2014-11-23 @ 08:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0