Lördag

Idag har inte jag satt min fot utanför dörren. Riktigt skönt att slippa det en hel dag när man annars måste ut alla dagar 😊 Fast visst hade en nypa frisk luft gjort gott för humöret 😉

Far och son var ute både hela förmiddagen och eftermiddagen. De satte på vinterdäck på Saaben, försökte göra det på Audin också men ena däcket hade fått punka tydligen så istället satte de dit extraljusen. Så de ser alla älgar när de åker till dagis på mornarna.

Elsa har haft ännu en tråkdag. Supersvårt att somna och när hon väl gjort det så sover hon inte ens en halvtimme. Hon har sett ut som en zombie idag. Gnuggat sig i ögonen och gäspat konstant. Skitunge <3
Men stöka till har hon orkat med ändå 😉
Av någon anledning ska hon hela tiden ut i hallen och åla runt i smutsen. Idag hittade hon dessutom skohyllan med alla tusen skor på...

Jag har tvättat lite, lagat mat och passat upp på lillstumpan mest. Som alla andra dagar kort och gott. 
Revbensspjällen blev jävligt goda och satt som en smäck!
Albin hade ingen större matlust och tyckte att jag hade fuskat med paprikaskivningen. Han tog saken i egna händer och strimlade dem ordentligt 
Jätteduktigt! Men han hade varit ännu duktigare om lite mat och paprika hamnat i magen också....
Elsa åt iallafall som en häst idag igen. Både lunch och middag. Duktig tjejja!

Kvällens nattning tog tid. För båda. Peter nattade Elsa hyfsat lätt medan jag la mig hos Albin och läste. Nu är det Alfons som gäller. 
Men Elsa han nog vakna två gånger innan jag lämnade Albin och då inte för att han somnat. Nä, han ville ha sin "paaappa" istället. 
Och när pappan och jag bytt av varandra hos Albin var det dags för Elsa att vakna igen. Hon är HOPPLÖS på kvällarna. 
Men vid halv nio sov båda. För stunden. Elsa har givetvis vaknat några fler gånger. Vad är felet liksom?!?! 

Nu ligger iallafall den lilla damen nyäten här i min famn och nu ska hon väl förhoppningsvis sova någon timme innan det är knorrdags igen.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Han är såååå händig och duktig!

2014-11-10 @ 21:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0