Måndag

Vi startade även denna måndags morgon med lite Pippi. Mamman gör allt för att få lite extratid i sängen på mornarna. Speciellt om klockan är innan sju.
Sedan hade vi tur med att farfar gick morgonrundan med jycken och vi slapp ge oss ut i gråruskvädret. Jätteskönt!
Jag lyckades få Elsa till att somna förmiddagsluren väldigt lätt och kunde då krypa ner under filten på soffan med Albin och slötitta lite förmiddagstv för ovanlighetensskull. Jättemysigt var det att sitta och hålla om en lugn och trevlig Albin <3
Elsa sov ganska exakt en halvtimme och efter det drog jag fram dammsugaren på en runda. Inte helt lätt med två ungar på släptåg... Nya hall/dörrmattan som köptes igår lades på plats och helt plötsligt hittar jag Albin sittandes i ena hörnet med fika uppdukat bredvid sig

Mysigt picknickställe 😉
Ett par minuter senare hör jag ett "oj" och hittar detta
Det var den tapeten...


Vi väntade lekbesök av sysslingarna Philip och Viktor idag efter lunch så någon middagsvila skulle inte hinnas med, därför bad jag Albin att iallafall ligga och vila en stund. Vi satte igång Bamse och bäddade ner honom. Döm om min förvåning när han faktiskt låg kvar och vilade i säkert en halvtimme trots att han inte somnade. Jag blir så stolt över grabben! 


Lekkompisarna kom lite efter tolv och Philip ville leka ute. Sagt och gjort, vi klädde på oss och gick ut. Grabbarna låg som vanligt inte på latsidan utan hjälpte farfar att köra in ved
Och åka rutschkana.
Elsa slog på stort och sov lite mer än 2 1/2 timme ute i vagnen. Rekord! Och välbehövligt!

Vi gick in och tog en mellisfika och efter det vaknade busgrabbarna till liv. Oj oj oj! 😉 Albin var genomsvett när de en timme senare åkte hem. 

Resten av kvällen har varit svajig. Tröttheten har inte varit lätt att handskas med för den lille herrn. Och ingen mat åt han. Idag heller. 

Nu är iallafall båda barnen nattade. Elsa snarkar här på mitt bröst och jag ska nu försöka lägga över henne i sin säng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0