Snörvel

Gårdagskvällen gjorde oss ytterligare gråhåriga.
Jag nattade Elsa och hon sov i min famn i närmare tjugo minuter innan jag försökte lägga över henne i sängen. Det gick INTE. Pappan tog över och började. I famnen var hon lugn och så fort hon lades över i sängen var det kört. 
Lite efter åtta kommer pappan ut ur sovrummet uppgiven och Elsa ligger och skriker som besatt i sängen. 
Hon fick komma ut till oss i soffan istället och hon tystnade genast. Därefter vaggade vi, klappade rumpa, sjöng, smekte rygg och vankade av och an konstant ända till tio. Men Elsa höll sig vaken. Eller jag fick henne att somna men när mina armar var helt bortdomnade och jag behövde byta grepp var det kört återigen. 
Vi gick och la oss lite efter tio och i närmare en timme snurrade Elsa runt, runt och runt innan hon tillslut gav upp och somnade på min arm.  
Hon sov väl typ en timme innan hon vaknade igen och då med en väldigt snorig och täppt näsa.
Resten av natten sov hon små korta stunder med en miljon uppvak med gnäll och snörvel.
Jag har legat som en kratta hela natten eftersom jag fått finna mig i hur den lilla damen lagt sig för stunden. 

Arg donna igårkväll. 

Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Jag önskar att vi bodde lite närmare så vi kunde byta av er lite. Ni behöver nog få sova. :-(

2014-11-20 @ 16:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0