Tjatfri torsdag

Elsa och jag hade klockan på ringning imorse, det var dags för ett bvcbesök igen. 
Det gick bra och efteråt blev det ett snabbbesök på Ica innan vi drog vidare för att hämta Albin på dagis.

Det första Albin sa när jag klev innanför dörren på dagis var: "Viktor här dag"/ Viktor är här idag. 
Igår var Viktor ledig så Albin längtade efter honom. Och Viktor längtade nog efter Albin också för imorse när de möttes på dagis välkomnade Viktor Albin med en stor kram. Dom är ju bara för fina! <3

Något har hänt med min lille grabb! Två dagar på raken har han betett sig som en liten ängel. 
När vi parkerade här hemma idag var det första han sa att han skulle hjälpa mamma bära in det jag handlat. Han har dessutom frivilligt satt på sig dagisryggan både på dagis och när vi kommit hem. I vanliga fall är det jag som fått bära både den och Elsa. 
Idag lastade vi alla sakerna i skrindan och körde fram till trappan och därifrån hjälpte han mig att bära in sakerna och senare även plocka in i kylen. När det var klart och jag sa att det var dags för vila gick han direkt in på rummet, hoppade två hopp i sängen innan ha la sig ner och sa godnatt. En kvart senare sov han. 
I vanliga fall brukar jag få jaga honom runt halva tomten innan jag får tag i honom, bära in honom och ibland även låsa ytterdörren. Och så massa gap och skrik såklart. 
Men OJ vad fantastiskt underbar han är när allt går så lätt och tyst utan massa tjat! 😊 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0