Torsdag

Imorse fick pappan med sig Albin till dagis utan massa protester och sura miner. Både i tisdags och onsdags har ett mindre världskrig utbrutit här hemma hos oss mellan sex och halv sju på morgonen. Albin har inte velat gå upp, inte äta frukost, inte klä på sig och inte åka till dagis. Men väl framme på dagis har allt varit frid och fröjd och idag kom han tom. in till sovrummet och väckte pappan lagom när klockan skulle ringa och alla morgonbestyr fortlöpte lugnt och fint. Iallafall vad jag hörde 😊

Elsa och jag tog promenad idag igen efter frukosten och hon blundade nästan hela tre sekunder.
När vi satte oss i bilen och åkte mot dagis somnade hon som en stock och sov hela den kvartslånga resan. Alltid något.

Hemma hoppade Albin i säng utan några invändningar. Jag och Elsa åt lunch (hon har dock ingen vidare matlust) och sedan påbörjade det eviga Elsasövandet. Igen. Fyrtiominuter tog det nog innan hon äntligen snusade i min famn. Och knappt en halvtimme efter det vaknar Albin och gormar efter sin ena napp som tydligen var borta. "LÄMNA BAKA MIN MAPP!!! TACK!!!" Lät det inifrån hans rum om och om igen och han blev bara mer och mer upprörd och ledsen. Jahopp, bara för mig att resa mig från soffan och gå in till honom. Vilket såklart resulterade i att Elsa också vaknade. Jag kan ju knappt vicka på lilltån eller hicka lite diskret när hon sover på mig. Hon sover ju så ytligt att hon vaknar av en fallande knappnål!
Albins napp hade inte blivit stulen, den hade bara glidit in under kudden.

Albin skulle inte gå upp utan låg kvar i sängen ytterligare en stund medan jag och en yrvaken och inte alls utsövd Elsa åt lite mellis.

När den lille herrn sedan behagade att gå upp åt han en banan och en pepparkaka innan han fort ville kila ner till farfar.
Jag bäddade då ner Elsa i vagnen och tog en promenad. Hon somnade och sov vidare även när vi kom tillbaka hem och vagnen stannade! Tjoho! En timme hann hon sova innan hon blev väckt av den där jävla glassbilen!!!! 

När katten är borta dansar råttorna på bordet! 😊
Elsa är snabb som attan att smita in på brorsans rum så fort tillfälle ges. 
Idag hann hon in innan vi åkte till dagis, medan jag klädde på mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0