Vakna och arga Elsa

Man tycker ju att en heldag borta och dålig dagsvila borde få ett barn till att sova som en liten gris hela natten. Eller iallafall i ett par timmar. Men nä, så fungerar inte vår Elsa.
Kvällen igår slog nog alla rekord på länge. 
Pappan fick henne till att somna men efter det var det flera uppvak fram till nio ungefär då hon fått nog av att sova. I samma veva vaknade också Albin och var sådär tokledsen som han är när han vaknar av sin dumma växtvärk i benen. Det var länge sedan sist tack och lov. 
Jag fick efter tvång i honom en skvätt alvedon och sedan masserade jag hans ben och det dröjde faktiskt inte jättelänge innan han sov igen.
Pappan fick faktiskt Elsa till att somna om också och det var han som sövde om henne hela kvällen och det gick jättebra. Hon är ju annars väldigt mammig just nu på kvällar och nätter och jag försöker hålla mig borta från henne efter läggningen för annars låter hon mig knappt släppa henne.
Vid elva var det dags igen och då hjälpte inget. Det var bara skrik och gap. Trots att hon låg mellan oss i sängen och tom. gavs fritt tillträde till mammas tuttar. Jäklars vad arg hon var! Inte sitta, inte ligga, inte stå, inte äta, inte sova, inte vara vaken... 
Vid ett härjade vi alla tre på varandra och jag hotade med att sätta ut både Elsa och pappan på trappan. Ganska snart därefter sov vi alla tre. Vilken tur 😉 
Några gnäll under natten bjöds det på också men inget extremt.

Albin sov iallafall hela natten utan vare sig värk eller drömmar.
Vid halvåtta imorse kom han intassande till oss. Så vi fick ju faktiskt lite söndagssovmorgon! 😊 

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Ni har ett litet nattmonster, tror jag.
Men ett otroligt gulligt sådant.

2014-11-16 @ 19:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0