Är det inte den ena så är det den andra eller varför inte båda två?

Herregud vilken natt vi bjöds på.
Albin vaknade vid ett, tyckte det var morgon och ville gå upp för att äta frukost. Suck! Till efter tre höll jag och Peter på att försöka få honom ligga stilla och somna om. Vi åt banan, drack mjölk, tittade på fåret Shaun, lyssnade på Bamse och blev riktigt trötta och frustrerade på att han inte lyssnar på oss och gnällskriker så fort hans vilja inte går igenom. Peter hotade med att hämta bilen och åka hem igen mitt i natten. Albin höll bara med. Haha! Totalt meningslöst 😉 

Samtidigt i rummet intill vaknade Elsa en gång i timmen i panikskrik. Allt i sin ordning med andra ord. 
Min plan är att försöka vänja av nattätandet och då är det ju perfekt nu när vi kan få hjälp av mormor nattetid.
Hur som helst så klarade sig mormorn och Elsa hela natten. Visst det var skrik emellanåt men inte mer än vad det är hemma med oss. Och åt gjorde hon inte förän framåt sex imorse. Bra jobbat! 😊 
Mina tuttar däremot har varit sprickfärdiga och så onda hela natten. Vanligtvis ligger ju Elsa vid framdukat bord hela nätterna och tar sig en slurk eller två när det passar, så att ha haft en natt utan något tjuvätande är helt främmande för mina stackars tuttar. Jag har inte kunnat legat på sidan ordentligt för då har det gjort ont, lakanet var blött imorse och jag har behövt pumpa ur det värsta två gånger inatt. 
Men men, det är ju trots allt övergående 😊 


Morfarn och pappan åkte iväg på rally imorse, eller på jobb som vi sa till Albin. Knäppisar att åka iväg och stå ute halva dagen i regn!
Jag var lite smartare och gick upp och la mig igen vid åtta efter en liten tvångs amning/tömning och sov till tjugo i elva! UNDERBART! 


Albin har varit trött efter nattensstoj och trotsat, jävlats och nonchalerat till max. Han ligger numer till sängs sedan drygt en timme tillbaka. Behövligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0