Förmiddagsfördriv

Idag gjorde vi studiebesök på pappans jobb. Vi passade på när han var här hemma i krokarna.
Men innan vi kom iväg hemifrån vid halv tio höll Albin på att driva mig till vansinne.
Han är fruktansvärt nonchalant och bryr sig inte ett smack om vad jag säger till honom. När min bägare rinner över och jag säger till honom på skarpen skrattar han mig bara rakt upp i ansiktet. Fy sjutton vad det kokar i mig då! "Ut härifrån" fick jag order om när jag försökte få på honom kläderna inne på hans rum.
När han är på det här humöret är han dessutom väldigt på Elsa. Han ska vara precis exakt på samma ställe där hon är och leka med samma saker hon håller på mig. Och ger hon ifrån sig ett glädjetjut ska Albin slå det och vrålar även han fast tjugo gånger högre. 
Jag blir trött!!!

När vi tillslut kom iväg och landade borta hos pappan var allt trilsk som bortblåst.
Albin fick åka med och tippa av löv och det var ju toppen!
Vi hann vara där i cirka en kvart innan klåfingriga Albin pillar på avgasröret på maskinen och givetvis bränner sig.
Vilken tur att jag packat en liten matsäcksväska med en kylklamp i! 
Han fick nog rätt ont för sedan var humöret ganska labilt. 

Elsa somnade gott i vagnen i dånet av två lövblåsar
Jag bytte till sittdelen på vagnen idag och det verkar gillas.


Vi stannade kvar och åt lunch med pappan. Eller vi åt och Albin lekte. Han hittade ju alla leksaker som finns där och blev helt lyrisk. (Det var där jag och Albin gick på öppna förskolan förra vintern.) 

När vi kom hem vid halv ett var det två trötta barn jag hade. Albin somnade bums och likaså Elsa efter lite käk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0