Fredag. Hård start av dagen.

Vad underbart det är att väckas halv sju på morgonen av att båda barnen skriker och gormar. Mitt huvud höll på att explodera. Men än sitter det ihop 😉 

Natten var ungefär som väntat. Men vi sov faktiskt ända till klockan två första omgången. Elsa vaknade och tyckte tillvaron var pest och pina. Skrik, skrik och skrik. Jag tyckte också hon kändes lite varm så vi gick upp och tog lite alvedon. Sedan fortsatte vi kampen att försöka somna om. Lättare sagt än gjort. Men sen tror jag att vi sov till halv sju. 

Albin har jag inte hört inatt så han har nog sovit. Annars hoppas jag Peter tagis sig an honom 😊 


Efter frukosten bäddade vi ner oss i soffan framför Barnkanalen. Räddningen för en supertrött mamma med sprängande huvudvärk.
Elsa tog sig en tupplur och Albin satt så lugnt och stilla och tittade på tvn så även jag passade på att blunda några minutrar.


Vid nio kom farmor och vi bestämde att hon skulle ta med sig både Albin och jycken hem till sig så kan jag och Elsa försöka ta igen oss lite idag. Helt ok enligt mig 😊 och även för Albin, som var överlycklig att få åka med farmor i hennes "vovo"/Volvo. Likaså jycken. 
Och när katten är borta dansar råttorna på bordet!
Elsa kunde äntligen få "låna" brorsans nya medalj som han kom hem med från dagis i onsdags. Hon har trånat efter den varje dag men Albin har inte gärna tagit av sig den och lånat ut den 😉 
Hon passade också på att smaka på den medan hon kunde!


Nu har vi slagit läger i soffan igen, jag och Elsa.
Hon har somnat igen. På mig.
Jag ser ju fördjävlig ut!!! 😱 Skönhetssömn är överskattat.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0