Igår

Igår eftermiddag satt barnen och läste tidningar tillsammans

Jag kände mig som en påse och låg bredvid på golvet. Nedräkningen till när pappan skulle komma hem från jobbet var igång.
Skönt nog hade jag redan på förmiddagen lagat middagen och det var bara att vrida på plattan och värma. Mycket smart av mig tyckte jag 😊 

Efter middagen var både jag och Elsa vilnödiga så vi bäddade ner oss medan pappan och Albin åkte och köpte snus.
Elsa sov typ tre minuter och jag hann knappt börja blunda. Och att ligga kvar i sängen var vedervärdigt tyckte Elsa. Upp igen!
Kroppen min värkte och feberkänningen smög sig på mer och mer. När de andra kom tillbaka från affären gick jag och la mig helt själv. Och jag somnade! I tjugominuter varade den skönhetssömnen för sedan var det dags för nattning av barn.
Albin sov iallafall vid åtta men Elsa höll låda åter igen. Det är typ en gång på hundra det går att lägga ifrån sig henne i sängen när hon somnat på oss. Och somna någon annanstans än på oss är en omöjlighet. 
Lite efter nio sov hon äntligen i sin säng och gjorde så ända till tio i elva! Mat och sen sov hon vidare i sin säng igen, ända till typ ett eller två. Inte illa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0