Livad eftermiddag och tröttsam kväll

Det var en livad eftermiddag här hos oss idag efter vilan. Albin vaknade väldigt utsövd och for runt i 120. Han lekte att han var en "räser bil" berättade han för mig. Jo tack! 
Jag drog fram ett ess ur rockärmen och tempot tonades ner en liten stund.
Jag plockade fram bowlingkitet han fick i present för länge sedan. Jag har tyckt han varit för liten för det men nu tänkte jag att han skulle haja och jag hade rätt!
Han tyckte det var kul att "kasta ner flackorna/flaskor=käglor". Vår hall är ju dessutom en opitmal bowlingbana! 😉 
Elsa den lilla tokan älskar traktorn som åker och spelar. Hon blir helt spattig och diggar så fort hon hör eller ser den. 
Dessvärre är det ju först nu även Albin börjat uppskatta den traktorn och att den åker av sig själv. Så det händer att det blir slagsmål om den. 


Efter middagen åkte Albin och jag iväg till affären för att hämta ut ett paket. De första julklapparna är nu inhandlade. Känns bra! 😊 
Vi gick förbi tidnigsstället och Albin fick syn på "Blittan"/Blixten, så den tidningen fick följa med hem och den lästes ivrigt vid köksbordet så fort vi kom hem igen


I skrivande stund pågår fortfarande nattningen av våra barn. Snart 1 1/2 timme har vi hållit på.
Jag började med Elsa och Peter la Albin. Elsa hade svårt att koppla av och jag blev grymt kissnödig så efter typ 45 minuter fick Peter komma in och byta av mig. Då började ju såklart Albin oja sig inne hos sig så jag fick gå in och lägga mig där efter toabesöket. Efter ett tag lyckades jag smita ut, jag sa att jag var tvungen att snyta mig och det köpte han. I samma veva börjar Elsa härja igen och då också Albin. Elsa blir halvthysterisk och Peter kommer ut med henne till mig istället, där hon lugnade ner sig och Peter gick in till Albin istället.
Just nu.
Otroligt trött och snorig mamma med en otroligt trött men inte sovvillig stumpa på bröstet.



Jag har slagit världsrekord i att nysa idag och min näsa gör jävligt ont av allt snorrinnande och snytningar. BLÄÄÄÄÄ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0