Regniga lördag

Vilken regnslappardag vi haft idag, jag barnen och mormor. Elsa hade pyjamas på sig till klockan tre och nu på kvällen kom jag och Albin på att ingen av oss borstat tänderna.
Barnen var kloka och sov ikapp lite sömn mitt på dagen. De sov som stockar båda två. Välbehövligt efter nattens bök.

Albin och jag beslöt oss för att gå upp till affären efter eftermiddagsmelliset. Grabben behövde få springa av sig lite och jag behövde lite rörelse för att försöka kvickna till lite. 
Vi hade tur! Det hade slutat regna och var faktiskt ganska behagligt ute. 
I affären visade Albin mig både det ena och det andra. Pumpor hade han stenkoll på och det måste vara för att de gjort lyktor på dagis tror jag. Glassboxarna med all glass i var han mäkta imponerad av men faktiskt att han inte bad om någonting och i kassan hjälpte han mig att plocka upp varorna från hans lilla vagn upp på bandet. Sedan gick vi hem och hoppade i alla vattenpölar som fanns längs vägen. Såklart! 😊

Hemma ställde vi bara in påsen och gick sedan en sväng till lekparken. Albin var bra sugen på att leka i brandbilen. Byggde hus och tunnel i sanden gjorde vi också samt red och matade hästen.

Vi gick bort till den andra lekparken också och åkte den stora rutschkanan. Lite otäckt var det först men efter att ha hållt mig i handen en gång så vågade han åka själv. Om och om igen! När det var dags att gå hem för att äta fick jag nästan bära med honom. 

På hemvägen bad jag Albin visa mig vägen. Som test för att se om han skulle hitta om han skulle råka komma bort. Och visst hittade han hem! Utan problem trots att alla hus och gårdar ser likadana ut nästan. Duktig grabb <3

Vid sex kom pappan och morfarn hem från rallyt. En heldag för dem och mitt och Peters tänkta biobesök hanns inte med. 


Albin somnade framåt nio tillslut. 
Kanske ändå den utdragna nattningen var bra med tanke på klockomställningen inatt? Vi får se. Natten kanske blir kaos igen.

Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0