Söndagen kom och gick

YES!!! Ännu en lugn och fin nattning för mig och Elsa och under en timme idag! 😊 
Även Albins tycks ha somnat lätt och smidigt. Det var mormorn som tog hand om den biten idag och jag hör att hon lämnat rummet redan. Även det på mindre än en timme! 😊 
Vilka duktiga barn jag har ikväll.


Dagen började inte fasligt tidigt trots klockomställning. Albin vaknade vid sju tror jag men låg kvar i sängen och drog sig en bra stund.

Efter frukost och alla morgonbestyr bestämde vi oss för att åka ut till Helen och Nichlas och titta på alla "hiner"/maskiner. Men först åkte vi vägen förbi leksaksaffären/city gross för inköp av leksak till Albin. Han lyckades nämligen bajsa liiiite i toaletten imorse och vi hade lovat honom en leksak om det hände. 
Han gick och drömde bland hyllorna och det fanns många hyllmeter med fina traktorer och maskiner. Bla. en stooor tröska. (800 kr kändes dock lite väl mycket för den lilla harklutt han presterade imorse 😉)
Tillslut kom vi därifrån med en ny motorcykel. En gul sådan. 

Han är ju väldigt smart när det gäller införskaffning av nya ting. Istället för att säga att han vill ha något så säger han: "Ambin höver den"/ Albin behöver den. 
Haha! 

Ute hos Helen fick vi våffelluch och vi alla åt tills de kom ut ur öronen på oss.
Albin tog med sig pappa, morfar och onkel ut och inspekterade maskinhallar och garage.
Jag satt kvar inne och virkade sockar med mitt nya garn som Helen köpt åt mig 😊

Lek, bus och fimltittning hann vi med också innan vi åt middag och sedan skjutsade pappan till tåget.
Albin var lite sisådär till att vi skulle åka och vinka hejdå till pappa vid tåget. Han ville nog helst ha honom kvar.
I bilen satt han och rabblade: "pappa åka tåget hem. Mamma, Äjsa, Ambin kvar hos mommor och moffar"
På tågstationen gick det hur lätt som helst! Vi stod och tittade på perrongen när ett tåg kom in (vi låtsades att det var Peters tåg. Hans tåg gick inte förän en halvtimme egentligen men barnen var trötta och griniga och det var bättre att vi kunde åka hem) så vi pussade och kramade pappan hejdå, vinkade och gick tillbaka till bilen. Inga ledsna miner så det var skönt.

Väl hemma hoppade jag och Albin i ett bad och sedan var det sängen. Slut 😊 

Denna dam har flera gånger idag visat försök till att inta krypposition samt att ta stöd och ställa sig upp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0