Svampskogen

Idag fick jag äntligen tummen ur och tog tag i städningen. Alla gick ut efter frukosten och jag stannade kvar inne och städade. Dammning hann jag dock inte med tyvärr men golvet var det viktigaste. Nu när Elsa ålar runt för glatta livet är det inte så trevligt med dammråttor och allt annat småskräp som blir.

Mormorn och morfarn vinkade vi hejdå till lite innan klockan två och nu drog det även med sig husvagnen hem. Slut på campinglivet för denna gång 😉 

Albin var på världssämst humör efter middagsvilan och skulle inte på några villkor följa med ut och vinka hejdå.
Drygt en timme senare hade det vänt helt och han var full av bus och for runt som en galning här hemma. Pappan tog med honom ut och de hjälptes åt att klippa gräset som vuxit upp där husvagnen stod. Sedan bestämde dom att vi skulle ut i skogen och plocka svamp. Sagt och gjort! Ryggsäcken packades med Festis, smörgås, banan och clementin och vi gav oss iväg. Mysigt! ❤️ Och svamp hittade vi också! 🍄 Ett gäng kantareller och trattisar fick följa med oss hem.
Albin var jätteduktig och gick själv hela tiden och det blev nog ändå ett par kilometer. Matsäcken åts på en stubbe. Som sig bör 😉 
Elsa somnade gott i vagnen och sov som en stock trots väldigt skumpig terräng över stock och sten. Tom. mössan gled av på henne men hon märkte inget.

Väl hemma var det dags för rensning. Denna gång rensade jag inte en endaste! Väldigt logiskt tycker jag eftersom jag inte heller äter någon 😊
Albin hjälpte till en stund och var duktig men var mest otålig på att få äta "amp macka"/svampmacka.
GOTT!!! tyckte han när det äntligen var färdigt.


Nu är barnen lagda. 
Elsa har somnat här på mig och idag yppades inte ett endaste missnöjesljud innan hon somnade! Jag minns ej när det skedde senaste! (Men hur det blir nu när jag ska lägga över henne till sin säng och hur länge hon kommer sova vet vi inget om ännu 😉)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0