Elsa sitter!

Förra söndagen på kvällen när vi kommit hem från Linköping, satt jag och Elsa på golvet och lekte med jycken. Då upptäckte jag att Elsa satt väldigt stadigt! Visst var det vingligt och hon själv helt ovetandes om sina framsteg, men ändå :)

Sedan dess har det för varje dag blivit stadigare och stadigare ju mer vi övat 
och nu i helgen har hon börjat sitta helt själv i stort sett! Duktiga stumpa <3


Jag har sett tendenser till att hon börjat försöka sätta sig upp från liggandes och hon har tagit tillfället i akt att försöka häva sig upp om hon haft något att hålla fast i. 
Och igår visade hon minsann vad hon kunde och drog sig upp helt själv till sittandes när hon låg i vagnen!

Så idag letade jag fram selen till vagnen så jag kan spänna fast henne innan hon trillar ur. Och kanske vi ska börja fundera på att byta ut liggdelen till sittdelen istället på vagnen. Men inte än. Det blir så definitivt att hon inte är vår lilla bebis längre då ;)


Såhär fint satt hon i vagnen idag
Det gäller att hålla tungan rätt i mun!

Och när det blir lite jobbigt och man vill vila lite
kan man luta huvudet mot kanten en stund

Och sedan somnar man gott




Kommentarer
Postat av: Mormor

Du är så duktig, lilla gumman.

2014-09-08 @ 19:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0