Fredag

I förmiddagas kom farmor hit till oss igen. (Vi har "turen" att hon är delvis sjukskriven nu ett tag och kan då komma hit mer på dagtid). 
Min tanke för dagen var att åka in till staden allihopa, jag var tvungen att fixa lite saker inför dopet och så tänkte jag att vi kunde avsluta med en fika men Albin totalnobbade mitt förslag. "Ambin lääka hemma ammor"/Albin leka hemma med farmor,  var det svar jag fick när jag la fram idéen. Så jag och Elsa fick åka iväg själva.

Jag lyckades fixa nästan allt som stod på listan så nu är snart allt klirrat. Iallafall det som går att förbereda nu i förväg.
Elsa satt upp och tittade storögt på allt folk och alla saker i affärerna.
Såhär roligt var det att titta på strumpbyxor på Åhléns
Några minuter senare somnade hon som en stock! Hon sov riktigt gott och jag hann ju både fixa det sista samt äta lunch och vänta lite. Tillslut fick jag väcka henne när det var dags att flytta över till bilen. Hon hann somna om igen på resan hem. Trött tjej idag. 

Hemma hade de andra haft det bra. Albin vaknade från vilan just när vi kom hem. 
Eftermiddagen ägnades mest åt utelek.
Farmor åkte hem lagom till pappan kom hem. Vi åt middag, lekte och nu är det nattning på schemat.
Elsa sover och Albin har just hoppat i säng efter att ha ätit sina fredags "iff"/chips till Bompan.
Återigen spännande att se hur kvällen blir.
Igår somnade Elsa lätt men vaknade typ hundra gånger fram till nio då hon hade sovit färdigt och skulle upp. Framåt elva somnade hon igen och likaså vi.
Albin hade svårt att somna och kom inte till ro förän efter åtta och då låg pappan inne hos honom. Sedan sov han ända till fem imorse då han vaknade och väckte alla oss andra också.
Vilka underbara ungar vi har för tillfället..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0