Fullt ös

Idag har vi haft besök och jag är helt slut. 
Jessica med jycke var här och med två hundar i huset blir det livat vill jag lova.
Nico blir ju exalterad gånger hundra när han får träffa Jessica och Jessicas hund vet inte hur man chillar. Haha! Han hittade Albins korg med nallar och hämtade ut dem som på löpande band och efter det gav han sig istället på Albins bilar. Hallå?! En hund som leker med bilar?! :) 
Elsa blev väckt två gånger när hon äntligen sov. Albin lyckades faktiskt somna ifrån allt ståhej en stund.

Jag nattade Elsa redan vid sex för hon var så trött. Hon vaknade ganska snart dock av att Albin klampade runt som en elefant här hemma.
Kvällen blev ganska högljudd. Peter hade sent möte på jobbet och skulle inte komma hem förän efter sju. Barnen var trötta och griniga. Albin längtade efter pappa och Elsa fick ingen ro.
Stormen hann precis lägga sig innan pappan kom hem och båda barnen sov. Lyllos honom ;)

Vi lyckades ta oss ut i förmiddags när det var en stunds uppehåll. 
Nu behövs kläder. Jobbigt!
Elsa boade in sig i min gammla åkpåse. Jag åkte hem från BB i den och jag måste ju ha drunknat i den! :) Den är ju stor nu till Elsa och hon är ett halvår!
Albin var överlycklig för alla vattenpölar och plaskade vilt! Det går utmärkt att köra racing med dockvagnen i pölarna.
(När vi var ut på eftermiddagen blåste hans kepa av huvudet och landa i en pöl och en stund senare springer han så han snubblar och drattar på ändan i blötan) Bra ytterkläder är ju toppen nu! :)



Nu ska jag göra som resten av familjen- SOVA. 
Albin har inte gjort ett ljud sedan han la sig och Elsa har bara vaknat en gång sedan sju! Så hon lär ju vakna nu när jag ska lägga mig....
Inatt var det en toppen natt faktiskt! Albin sov nonstop och Elsa pep mindre än på länge! Dock kunde ju inte jag sova ändå. Jag vaknade minst en gång i timmen natten igenom. SURT! 

Kommentarer
Postat av: Mamma /Mormor

Låter som om ni haft en bra dag ;-)

2014-09-23 @ 16:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0