Klagoinlägg

Jag känner mig slut som människa. Har inte lust eller ork till något. Ute har jag typ hundra saker som skulle behöva bli gjorda och likaså inne. Dopet närmar sig också och det är en del som ska göras till dess. Framförallt bakning.
Men som sagt, jag har varken ork eller motivation till att ta mig för mer än nödvändigt.
Idag känner jag mig dessutom helt slut i kroppen. Har känt mig lite febrig stundvis och allmänt loj i kroppen.
Jag har tom. tappat suget för att blogga de senaste dagarna :( 

Jag hoppas det "bara" är sömnbristen som är orsaken, för då vet jag att det kommer gå över snart (förhoppningsvis).

Elsa fortsätter med att stöka på nätterna. Hon sover oroligt och vaknar och gnäller flera flera gånger från när hon somnat, runt halv sju, till att vi går och lägger oss vid tio-elva. 
Peter och jag rusar in i sovrummet varannan gång hela kvällen för att så snabbt som möjligt lugna ner henne innan hon brusar upp sig onödigt mycket och får svårt att somna om igen.
När vi gått och lagt oss hinner det oftast inte gå mer än en timme innan hon sätter igång igen och oftast slutar det med att hon kommer över till oss. 
Resten av natten stökas det och bökas otaliga gånger med gnäll gnäll gnäll. 
Jag är ganska så säker på att jag talar för både Peter och mig när jag säger att man känner sig som en urusel förälder när man flera gånger varje natt måste bita sig i tungan för att inte svära allt för högt när ens barn inte kan sova och bara gnäller. 

I förrgår sa Peter att han nog skulle sova inne i gästrummet istället. Helt okej för mig, för då ligger jag där inne i helgen sa jag. 
Han har inte lagt sig där inne någon natt ännu. Haha! ;)


Vi är ganska så mätta på dessa nätter nu. Det skulle vara SÅ skönt att få sova ett par timmar i sträck utan att bli gnällväckt. Amen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0