Onsdag

Uppstigning innan klockan blivit sju. Tycks ha blivit en vana. En dålig vana.

Efter frukosten var Elsa trött och la sig. Hon sov ordentligt och länge!
Vi hade turen att farfar gick en runda med jycken imorse så vi slapp skynda oss ut och kunde istället stanna inne och leka. Lugnt och skönt.
Albin och jag lekte med bilar, spelade memory och Bamsebingo bla. Allt medan Elsa sov. Mysigt att kunna ägna honom all uppmärksamhet.

Bamsebingo spel på vårat vis :)

Vid tio (tror jag) kom farmor och i samma veva vaknade Elsa igen. 
Efter ytterligare lite lek inne gick sedan farmor och Albin ut. En stund senare gick också Elsa ut och jag passade på att baka till dopet. Två av tre bakningar är nu klara till det. Skönt!

Efter lunch var det vilodags. 
Elsa somnade lätt men sov dessvärre bara en kvart ungefär. Typiskt då jag bäddade ner mig i sängen bredvid för engångsskull. Hann ju knappt börja blunda ens.
Inte heller Albin hade ro till att vila och somnade aldrig.

När vi gett upp alla sövförsök gick vi ut igen istället.
Jag plockade ihop en gryta med äpplen och kokade ytterligare några liter äppelmos.

Efter middagen tackade farmor för sig och vi tackade henne för dagens sällskap.
Resten av kvällen höll vi oss inne. Albin var ordentligt sliten och trött och hoppade i säng tidigt.
Trots en väldigt högljudd och arg början av nattningarna sov faktiskt båda barnen när klockan var sju. Halleluja! Sedan dess har vi bara suttit och väntat på att de ska vakna. Haha!
Elsa vaknade och åt för en stund sedan men somnade om utan svårigheter. 

Albin är väldigt sugen på att lära sig cykla. Han måste bara förstå att man måste trampa då också ;)
Farmor puttade och när pappan kom hem övertog han puttpinnen.
Att ha hjälm är han väldigt noga med att ha. Det är bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0