Söndagen kom och gick

Helgen lider mot sitt slut och imorgon är det vardag igen. Helgen har gått för fort!!!

Vi började dagen bättre och lugnare än igår. Men våra barn har fått för sig att sju är en bra tid att starta dagen. Oavsett vilken dag i veckan det är. 
Vi föräldrar är väl inte lika överrens om att det är en bra tid... 
Albin ligger ju och gormar efter "paaaappa" så fort han vaknat och det gillar jag ;)

Förmiddagen spenderades ute. Solen brände på som bara den!
Jag tog tag i görat med att plantera om, ansa, duscha och ta in de växter som fått vara ute på grönbete nu under sommaren men som vill spendera vintern inne. Skönt att ha det gjort.

När Elsa tyckte hon hade vilat färdigt åkte vi iväg till vår vallokal. 
Albin röstade på Bamsepartiet ;)
Sina polisbilar hade han med sig också. Dom ligger honom varmast om hjärtat för tillfället.
Och Elsa provsmakade pappans valkort.


När vi kom hem åt vi lunch och provsmakade kakorna jag bakade igår.
Sedan var det vilodags för samtliga barn.
Elsa somnade hyfsat smidigt medan Albin hade det svårare. Idag igen. 
Även idag lyckades han väcka Elsa.
Det var en hysterisk grabb som tillslut somnade av utmattning.
Även Elsa somnade om igen när det blev tyst och lugnt. 
Såhär hittade jag far och dotter idag igen:


Albin vaknade, på sin sämsta sida och jag bar med honom ut till soffan. Efter massvis gnäll och bök somnade även han om igen. Helt otroligt! Men ack så välbehövligt.
Jag smög tillslut iväg och påbörjade middagen. Hela eftermiddagen bara försvann iochmed trilskande barn.

Efter middagen gick vi alla ut på en ordentlig promenad. Skönt att röra på sig lite. 
När vi kom hem var klockan så pass mycket att det var Bompa dags och snart därefter dags att säga godnatt.
Elsa har jag fått att somna här nu. Gick nästan för lätt idag! :)
Albin är även han lagd men ligger och gnyr efter "paaaappa" titt som tätt. 
Peter håller på med disken ute i köket hör jag, då stannar jag kvar här inne i sovrummet en stund till ;)


Vi misstänker att Albin har sår eller blåsor i munnen. Både vid lunchen och middagen beklagade han sig över att det gjorde ont när han stoppade in mat i munnen. 
Baconet till middagen gick inte alls. Han började nästan gråta när han försökte äta det och jag gissar på att det beror på att det är så salt och att det då svider. 
Vi har försökt titta i munnen på honom men inte sett något direkt och han själv säger inte heller ordagrant att han har ont i munnen men vi tror oss förstå att det är så. 
Antagligen är det väl Höstblåsor från dagis. 
Bara att vänta och se hur det är imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0